Clara 2

Albu toarnă zaţul vechi în chiuveta curată a lui Doru, ştie că nu-i place să facă aşa ceva, zâmbeşte pe sub mustaţă, n-are mustaţă, prietenul Oanei îşi lăsase într-o vreme…

– Nu ţi-e dor de ea? îl iscodesc eu.

Tace. Îşi pune iar picioarele pe pereţi.

– Mi-ar plăcea să mă pot căţăra şi eu. Îţi plac poziţiile mele gândăceşti? (…) Eu am reluat relaţia de unde-am lăsat-o acum un an şi ceva, când am cunoscut-o. Tu zici că tot ce trece pe lângă tine, tot ce laşi în urmă nu mai e. Gata! E, pe mine trecutul mă împunge cu cotul în fiecare minut şi-aş fi putut să-i reproduc şi ultimele fraze când s-a arătat mirată de capacitatea asta a mea de a nu uita nimic.

Tace. Mă învârt prin bucătăria aceea mică, pe unul din ochiurile aragazului fierbe ciorba lu’ Doru…

– N-ai observat c-am spălat aragazul?

Tace din nou. Nu mă prea uit la el, oricum nu ştiu să desenez şi cred c-ar fi cea mai interesantă persoană fără figură, un fel de om invizibil. Aş vrea să ştiu la ce se gândeşte acum, când se uită la mine cum păzesc cafeaua să nu dea în foc.

– Ştii, se întreba ce-o să facă ea, sau ce-o să facem noi că n-o să ne vedem o lună. E, şi ce, i-am  întors-o, ce dacă n-o să ne mai vedem? Tu o să fii acolo şi eu aici, dar de fapt suntem unul lângă celălalt. Iubirea…

Tace. Credeam că nu ştie să pronunţe cuvântul ăsta.

Îmi văd de cafeaua mea şi de oglinda aceea mâncată de timp, atârnată deasupra chiuvetei, şi pun pariu că Doru, rămas singur dincolo, s-a apucat din nou de desenat. Era neliniştit din pricina celor patru degete alei frumoasei călătoare pe garguiul acela zburător, sau ce-o fi fost…  Sau de Mona Lisa, cea fără gene şi sprâncene.

– Ăsta-i tot secretul ei, încercase el să ne convingă. Ia apucaţi-vă şi făceţi-i două sprâncene normale şi vreo câteva gene, acolo, şi-o scoateţi imediat din nemaipomenita şi mult discutata ei unicitate.

– Ştiţi ce mică şi urâtă e?, intervenisem eu. Adica, tabloul. Întotdeauna l-am crezut mare, o chestie copleşitoare, mie nu mi se pare deloc specială, cred că de-aia m-aşteptam s-o văd mare, aşa, cât un perete. E un tablou mic, băgat într-o cuşcă de sticlă, păzit de-un poliţai. Total anost.

Oare Albu se mai gândea la Mona Lisa? Nu se despărţea de paharul lui de vodcă, acum îi pusesem    şi-o cană cu cafea.

– Cât zahăr?

– Două linguriţe.

Mânuiesc linguriţa aceea, singura linguriţă din toată casa, de altfel, cu grijă, de parc-aş avea nitroglicerină în ea, cu mişcări preţioase… Nu mă plăceam în postura asta de cocotă, ce dacă lui Albu îi plăceau femeile astea, eu nu aveam pretenţia să mă placă Albu.

– Vrei şi tu cafea?, îi urlu lui Doru.

N-aud ce bombăne de-acolo, de la masa lui de desenat.

– A zis că mai încolo, îmi traduce Albu.

 

 

 

 

  1. Ianuarie 1, 2009 la 11:52 pm

    Dincolo de tehnicile literare, universul casnic al femeii, simbolizat prin spatiul si obiectele bucatariei, (nu pentru ca ar fi elemente reprezentative sexului slab, dar fiind data traditia, lucrurile se explica altfel), ma duce cu gandul la secvente de comfort, un spatiu primitor si in acelasi timp intim.
    In bucatarie pot intra doua femei, dupa caz, acestea pot fi, mama, prietena ori sotia….si banuiesc…in anumite cazuri – amanta (dar asta e o ipoteza pentru alt text ).
    Stilul descriptiv te primeste in „bucatarie”, mirosul de cafea incinsa reduce anxietatea…cel putin in acest tablou.
    Gandurile incoltite in minte si rostite in vorbe graite pastreaza firul logic al dialogului, insa elementul surpriza ramane in cele nerostite.
    Sunt cateva momente pline de senzualitate, cand supozitiile si impresiile sunt rontzaite ca pe o boaba de cafea intre rotitzele cognitive, fara a lasa nimic de inteles interlocutorilor din scena, iar cititorul consuma….un zambet usor ironic.

    P.S:Pe cand citind in tihna…traim tainic o alta viata.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

