Prima pagină > Gânduri > Tutun de pipă, rochie roşie şi pisici

Tutun de pipă, rochie roşie şi pisici

– Nu, nu te ridica, i-am zis cu o aplecare a capului. Fusese ca un salut scurt, o încuviinţare de a rămâne aşezată, o resemnare, ştiam că n-o s-ajungem la nicio înţelegere…

S-a aşezat mai confortabil, rezemându-şi spatele de spătarul fotoliului. Şi-a tras nervoasă părul prins între umerii laţi şi tapiţeria aspră a fotoliului, îl avea prins într-o coadă de cal lucioasă, zvâcnind, nerăbdare, să plece mai repede, dar şi indiferenţă, un ‘nu-mi (mai) pasă’ care să nu-i dea arsuri la stomac.

M-am aşezat şi eu pe celălalt fotoliu şi-am rămas câteva clipe pe gânduri, să-mi aprind pipa sau nu. Ştiam că-i place mirosul dulceag al tutunului de pipă, doar că nu era momentul pentru dulcegării. M-am abţinut.

Purta rochia roşie pe care i-o adusesem eu de la Paris şi căreia-i făcuse câteva retuşuri. Interesante. Ca, de exemplu, decolteul. Fereastră larg deschisă… Huuuuuu, ce asocieri ieftine! Avea sâni frumoşi, doar că era ultima oară când îi vedeam eu. DITO!

Pantofii nu-i ştiam. Trebuie că-s achiziţie nouă, avusese timp în două ore să-şi reînnoiască colecţia. Erau nişte pantofi frumoşi, îmi plăceau. Ia te uite! Parcă…

Mda! Unul din noi urma să spargă tăcerea cumva, cu un tuşit scurt, din ăla de curăţat gâtlejul sau dres vocea, deşi ştiam că n-o să fie ea prima care-o să deschidă gura. Apropo de asta, îşi mânca buzele pe dinăuntru, probabil că-şi uitase guma de mestecat în poşeta albastră. Penibil!

Îşi lasă capul un pic spre dreapta şi planta de lângă fotoliu o gâdilă pe frunte, dar ea-şi afundă mai tare faţa în frunzele obosite, se-alintă cumva ca o pisică egoistă, care stă s-o mângâi / iubeşti numai când vrea ea. Mă furnică palma stângă!

Încerc să-mi dau seama cu ce parfum s-a dat, fără să amuşin aerul dinspre ea, voiam să-i fiu oglindă, nu-ţi (mai) pasă, nu-mi (mai) pasă, de ce nu pleacă, la o adică nu (mai) avem nimic în comun, nimic de împărţit, nimic de regretat, de adus aminte…

Continuăm să tăcem, de parc-am fi muţi sau extratereştrii care comunică prin telepatie.

Hei, m-auzi? Da, ştiu că m-auzi, la faza asta n-ai cum să-ţi astupi urechile sau să pleci de-aici. Oriunde te-ai duce, tot o să m-auzi. Ar fi o chestie, dac-aş avea ce să-ţi (mai) spun. Dac-aş avea ce  să-ţi reproşez, sau de ce să-mi cer iertare, sau dac-aş vrea să te implor să rămâi cu mine. Dar, hm, vezi tu, nimic din toate astea. Da’ m-ai auzit, nu? Proba de microfon – un succes!’

După tirada asta obositoare, chiar şi nerostită, mă hotărăsc în cele din urmă să-mi pun ceva de băut. Şi-o să fiu totuşi o gazdă bună, şi-o să-i ofer şi ei un pahar.

Îşi soarbe băutura încet, jucându-se cu formele de gheaţă, bălăngănindu-şi piciorul drept, pus deasupra celui stâng… Nu-mi pasă!

Seara se-adânceşte liniştită, viaţa merge mai departe, vecina de la doi iar face clătite şi-ascultă La Traviata, asta-nseamnă că-i vine bărbatul în seara asta acasă, rutină, obişnuinţă, cerc vicios, concluzii logice, acuma că şi-a terminat băutura poate să-şi ia picioarele la spinare şi să plece. Să pot să-mi aprind şi eu pipa. Şi să-mi continui viaţa. Fără ea.

(…) S-a hotărât să plece. A ţinut morţiş să-mi dea un ban pentru rochie şi să-i dau un sărut de rămas-bun. Am zis că-i dau şi eu un ban în loc de sărut, da’ n-a vrut.

N-am pupat-o! Că mă strângeau pantofii! Şi gata!

 

 

Categorii:Gânduri
  1. teta
    Martie 9, 2009 la 10:36 pm

    da ma faci progrese
    mi se pare ceva nou , deosebit
    iti transmite un anumit fel de emotii si curioazitatea de a afla mai mult

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

