Prima pagină > Jurnal de bord > Cum mi-am reînmatriculat maşina sau a doua zi de vacanţă

Cum mi-am reînmatriculat maşina sau a doua zi de vacanţă

Zice-se că-n Dubai nu există taxe. Aş!

De la cei 4 Dhs (1 dolar şi ceva) pe care tre’ să-i dai de fiecare dată când treci pe sub un ‘salik tolling point  (ziceţi-i voi cum vreţi, pe-aici i se zice SALIK[1], şi basta!) – şi sunt vreo patru pe Shaik Zayed Road… Pâna la reînmatricularea maşinii în fiecare an. Adică, talonul e valabil doar un an. După un an, te duci la RTA[2], plăteşti 50 Dhs pentru testarea maşinii, plus alţi 390 pentru nu-ş câte hârtii scoase la imprimantă şi ştampilate de o tanti-ninja (cum le zice Cristi purtătoarelor de Abaya), ca să nu mai socotesc benzina, de acasă la Wafi, de la Wafi până-n Ras Al-Khor, din Ras Al-Khor până-n Dubai Festival City, de-acolo  înapoi în Ras Al-Khor (asta ar fi fun de calculat pe Google Earth, cine se-ncumetă?)… Long story… So, shall we?

În a doua zi de vacanţă m-am trezit târziu. Pentru că m-am culcat foarte târziu cu o seară înainte.

M-am uitat (din nou) la ALIVE[3]. Dar asta e o altă poveste.

Dar toată treaba cu înmatricularea maşinii era pe TO DO List şi trebuia făcută, conduceam de aproape o lună în ilegalitate. Iar pentru una ca mine care n-a fost în stare să copieze la şcoală pentru că era ferm convinsă că va fi prinsă, a face ceva care nu e în spiritul legii este adrenalină la maxim şi dureri de cap şi coşmaruri noaptea.

Aşa că mi-am verificat toate actele, banii, GPS-ul şi la drum!

Buburuza e plină de nisip, că iar a fost furtună, ar trebui s-o duc la o spălătorie, dar cu  vremea asta imprevizibilă… Eh, oi vedea io.

Setez prima rută spre Dubai Outlett Mall. A, pe asta nu v-am spus-o!

Duminică am fost cu Kata în Dubai Outlet Mall. Dubai Outlet Mall e o chestie mare, mare, mare şi goală. Trist de goală. Bun de făcut un film despre sfarşitul lumii (ptiu, Doamne-fereşte!). Nu intenţionam să-mi cumpăr nimic, suntem în criză, remember? Da’ pantofii ăstia de la Guess sunt perfecţi! Îi caut de-o veşnicie! Şi-acum, că i-am găsit, pot eu să-i las acolo, stingheri? Negri, cu bulinaşe albe, un toculeţ delicios… Yummi! Gata, îi iau! N-o să mai mănanc o săptamână, da’ tot vreau eu să slăbesc, nu? Kidding!

Ajung acasă, îi scot nerăbdătoare din cutie şi dau să-i pun în picioare, să m-admir în oglinda de pe hol. Ha, ăsta-i dreptul! Ok… Hm.. Şi ăsta-i tot dreptul! Omuleţii de la PAIRS mi-au vândut doi pantofi pentru piciorul drept! Se vede treaba c-au citit postarea cu Aventuri la volanul Buburuzei! Numai că n-au fost atenţi! Eu conduc încălţată doar cu stângul!!! Mda, asta ar trebui să mă convingă cumva, o data pentru totdeauna, să-ncep să-mi traduc blogul! Cel puţin informaţiile esenţiale!

Aşa că prima plimbare de luni a fost la Dubai Outlet Mall!

De-acolo, ca să mă-ntorc spre Dubai, trebuie să găsesc un pod (Mall-ul e situat pe direcţia de mers spre Al-Ain pe autostrada Dubai – Al-Ain). Şi cel mai apropiat e la 5 kilometri! Ştiu asta pentru că mi-a spus-o GPS-ul. De la pod până la Wafi mai sunt încă vreo 30, dacă nu mă-nşel. Wafi e un centru comercial absolut impresionant şi nu pot decât să vă recomand site-ul oficial[4], că nu mă plăteşte nimeni dacă m-apuc acum să-i fac reclamă!

Eu n-aveam treabă-n Wafi propriu-zis, ci pe undeva prin împrejurimi, trebuia s-ajung să-mi iau asigurarea pentru maşină, şi cei de la agenţie mi-au dat ca punct de reper Wafi. Cu ocazia asta, am lăsat maşina în parcare si m-am plimbat puţin, cald al naibii, şi saboţii nu m-ajută, şi nu mi-am luat nici apă cu mine… Ah, cârcotaşo, look around!!! Şi respiră, în curând n-o s-o mai poţi face decât în Mall-uri!

Iau poliţa şi setez următoarea destinaţie Dubai Festival City[5]. Mi-aduceam aminte c-am văzut în zona Ras Al-Khor un indicator spre Vehicle Testing and Registration. Deşi n-aş sfătui pe nimeni să se bazeze 100% pe indicatoarele din Dubai!

După ce trec podul cu ieşire spre Ras Al Khor Road, o cotesc la dreapta, conform indicatorului şi mă trezesc într-o zonă industrială, cu multe maşini parcate şi pe-o parte şi pe alta, cu un drum îngust cu două sensuri de mers (Gosh, I hate this!!), cu o camionetă conducând haotic în faţa mea şi cu un disperat care mă tot zoreşte din spate, sunt cu toţi nervii la maxim, şi Vehicle Testing-u’ ala care nu se zăreşte nicăieri… Trec de două sensuri giratorii, dac-o mai ţin drept ajung în Jumeirah, şi mă hotărăsc la primul sens giratoriu s-o fac la dreapta. Asta e, o să mă duc mâine la celalalt centru RTA, cel din Jebel Ali, la care ştiu s-ajung! Nu-s bună la orientare turistică, şi basta!

După prima la dreapta, mai fac o data la dreapta şi… J Bunul Dumnezeu e mare! În faţa mea, o firmă mare, VEHICLE TESTING AND… Nu-mi vine să cred! Parc-aş fi Toma necredinciosul!

Nu cred c-o să vă mai plictisesc totuşi cu toată tevatura de-acolo, am făcut-o-n cele din urmă! Oamenii sunt amabili, îţi zâmbesc tâmp, da-ţi zâmbesc, şi e o atmosferă destinsă, ok, mai scoţi din buzunarul gol 100 USD, dar cel puţin la sfârşit ţi se mulţumeşte cu un zâmbet. Nu ştiu de ce asta mi se pare mie mai gâdilător de orgolii decât grimasele funcţionarului public român care mai că nu te scoate în şuturi dintr-un birou prăpădit… Hai, Sophie, calmes-toi! Go home, că te-a bătut soarele-n cap şi eşti şi deshridratată şi nu mai ştii ce vorbeşti!

Altogether, a fost bine! Am făcut-o şi pe asta, am talon nou, valabil, un coşmar în minus, vă las, mă duc la sală, trag să fac condiţie fizică, vreau să m-apuc de căţărări!

[1] Salik, meaning open or clear, is Dubai’s new electronic toll collection system was launched in July 2007, which emphasizes the system’s congestion management objectives as well as the choice of technology for the toll system.
Salik utilizes the latest technology to achieve free flow operation with no toll booths, no toll collectors, and no impact to traffic flow, allowing vehicles to move freely through the tolling point at highway speeds. Each time you pass through a Salik tolling point, the toll of AED 4 will be deducted from your prepaid toll account using advanced Radio Frequency Identification (RFID) technology. (http://www.salik.ae/)

[2] Road and Transportation Authority


Categorii:Jurnal de bord
  1. mirelle
    Aprilie 17, 2009 la 10:26 am

    Sa-l stapanesti sanatoasa! Talonul…
    Iti dai seama daca s-ar aplica regula asta si la noi????

    Cat despre pantofiorii cu toculet delicios…. mhhh…. I know what you mean… Pentru ca mi-i doresc de mult, dar inca nu-i am…:-(
    Pup.

  2. Ioana
    Aprilie 28, 2009 la 8:27 pm

    Ce frumos sa te citesc din nou! Imi lipsesti enorm, desi nu te-am vazut niciodata! Isn’t that weird?…
    Anyways, eu sunt la fel, un pic obosita, un pic scarbita, un pic nerabdatoare sa am casa mea, si familie si copii, si o slujba a naibii de plictisitoare.
    Te pup si te strang in brate!
    Ioana

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

