Prima pagină > Gânduri > AUGUST RUSH

AUGUST RUSH

Despre AUGUST RUSH nu se poate scrie. Pentru că urechile şi sufletul nu ştiu a scrie! Filmul e numai muzică, de la şuierul vântului, la freamătul spicelor unduinde, de la praful ridicat de ghete ponosite şi târâite într-un New York răcoros, la violoncelui Lylei, acompaniind chitara lui Louis.

Rândurile de faţă nu se vor o recenzie a filmului, nu sunt bună la aşa ceva, nu-mi găsesc cuvintele şi-ntotdeauna o să se fie altcineva care o să spună lucruri mai interesante despre film decât mine. Cred că voiam mai mult să fac o recenzie a torentului de senzaţii trăite de-a lungul filmului. Punct.

Filmul e o supă gustoasă de imagini încete, o rază de lumină spartă-n o mie de culori, well, şapte, all together… Zic supă pentru că mi-e un dor teribil de o supă de pui cu găluşti, ca la Făgăraş Acasă. Şi de-aia! Adică, nu e nimic peiorativ! Au contraire!

Scena de debut, cu micul viitor August Rush (nume pescuit de pe un camion trecând…. toate trec în filmul ăsta… e ca o călătorie extraordinară, care-ţi taie răsulfarea, o clipă nu mai respiri, înecat de zăpadă… Şi voiam să continui în stilul ăsta, but, khallas, Sophie, nu scrii numai pentru tine, remember?!)

De la capăt! Scena de debut e aşa: camera se plimbă, de sus, de la nori, în jos, călare pe vântul care ciufuleşte nişte lanuri de-un verde dureros de crud! Şi ele se apleacă, se întorc, se unduiesc, ăsta era cuvântul, da’ nu voiam să-l mai repet o dată! Dar asta e ceea ce văd dacă-nchid ochii. Şi de ce oare e-atâta de greu de pus în cuvinte? Eu m-am perpelit pe canapea pe măsură ce muzica se deschidea, creştea în intensitate, puştiul dirijează o orchestră simfonică în Central Park, how cool is that?!

Povestea a simpluţă şi cam naivă, muzica face totul, totul e muzică, asta-mi aminteşte de CONCERTUL PENTRU VIOARA ŞI ORCHESTRĂ ÎN RE MAJOR, OP 61… Dar asta e o altă poveste!

Categorii:Gânduri
  1. teta
    Aprilie 17, 2009 la 1:24 pm

    pai ce sa zic tre sa il vedem
    imi amintesc de central park, de strowberry fields (pe care l-am cautat atat ) de „Imagine”(unde era multa lume adunata care se fotografia in acel loc sacru ) si de o trupa care canta in stil Beatles

  2. teta
    Aprilie 17, 2009 la 1:29 pm

    am uitat de pupici si de urarea mea in prag de sarbatori :Sa ti se implineasca toate visele , sa te afirmi atat pe plan profesional cat si artistic dar mai ales sentimental! Sa vina un iepuras dragalas si pe la tine ! Sa fie ca un inger curat si bun !

    • ritasophie
      Aprilie 17, 2009 la 5:42 pm

      🙂 Sar’mana, draga mea Doamna Profesoara! Sa fie la toata lumea! Multa sanatate si Pace-n sufletele! Pup si eu!

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

