Prima pagină > Gânduri > PRIMA OARĂ

PRIMA OARĂ

Care a fost primul/prima:

maşină pe care am condus-o: o Dacie veche, cândva, prin ’99 parcă… sau ’98… apoi un Logan, şi-acum Buburuza mea, care-a ajuns deja la 40 000 în mai puţin de doi ani. E lung Deşertu’, ba e lat…

călătorie în perimetrul ţării: îmi povesteşte şi-acum Bunicul dacă-l întreb cum mă plimbam pe culoarul unui avion vechi si dărăpanat care făcea curse Oradea – Bucureşti, Bucureşti – Oradea, şi cum îmi dădeau stewardesele bomboane. Nu ştiu, nu recunosc nimic, n-am absolut nicio reminiscenţă vis-a-vis de zborurile astea. Se deschid ceva fante spre trecut – mai ales că există fotografii care să le susţină, vacanţele la mare cu Mama şi Bunica – anii ’70!

călătorie în afara ţării: 1991 – două săptămâni în Franţa, Normandia, Le Havre, Dieppe, Honfleur, îngheţată, des cacahouettes, cer albastru, vânt şi ploaie, crenvuştii din gara din Viena, maşina cea mică şi vie a mamei lui Stephanie… Alex! Închid ochii şi e totul viu, acolo…

amintire: Ha! Aici cred c-ar fi mai multe. Clare. La fel ca vacanţa din Franţa. Dar de STEJAR EXTREMĂ URGENŢĂ şi Concertul pentru Vioară şi Orchestră în Re major, Opus 61 al lui Beethoven mă leagă mulţi fiori pe şira spinării experimentaţi la o vârstă fragedă – da, muzica se simte oricând, şi din ce în ce mai puternic!

animal de casă: primii  cred c-au fost doi pui de găină, cumpăraţi imediat după revoluţie, pe care i-am botezat Iliescu şi Roman. Apoi au fost doi pisoi, pe care nu mai stiu cum îi chema, apoi Cora care-a rămas la Mama şi-acuma Şuşu… J

îndrăgosteală: în ceea ce mă priveşte, eu declar cu mâna pe inimă: nu mă ştiu altfel decât îndrăgostită! Primul mare pasiune sentimentală a fost pentru Luke Skywalker!

descoperire: eu n-am fost la grădiniţă ca Smilla, dar mă jucam în curtea din faţa blocului de la Făgăraş, unde-am crescut, la bunicii mei, până nu mai ştiam de mine. Şi-atunci am descoperit că dacă plouă, şi fugi tare, cât poţi de tare, să nu te prindă stropii din faţă, te-aşteaptă alţii-n spate… Înţelegeţi? J

job: ‘D P I, good morning!’ Faine vremuri! Am început ca secretară la o firmă de import peşte congelat, unde-am terminat ca director de vânzări si de unde-am câştigat experienţă ca să-i conving pe P&G-işti să mă trimită şi-n Dubai….

idol: cred că Decebal! Era printre primele din POVEŞTIRILE ISTORICE cu care-am crescut eu şi toţi cei de vârsta mea! Zamolxe era prea complex! Zic io… Sau mai bine să tac?

creaţie: aveam un caiet cu poezii când eram mică. Făceam întrecere cu Roxana, cine scrie cele mai multe poezii. Îmi pare rău că nu-l mai am!

Categorii:Gânduri
  1. Narcissiuk
    August 5, 2009 la 10:39 pm

    Faine „cioburi multicolore”.. poate ca vei simti un „joc cu margelele de sticla” 🙂
    Multe amintiri de-ale mele sunt legate de „gust” si „miros”: o guma de mestecat ma duce spre arabi si turci, halvita spre gradinita, cornul spre scoala primara, o alta guma spre Canada… iar olita-billy spre prescolarie si spre casa bunicilor:)
    SPQR!
    Pentru ca MERITA!

  2. teta
    August 5, 2009 la 11:04 pm

    ok si dc leapsa?

  3. ritasophie
    August 5, 2009 la 11:18 pm

    🙂 Ca sa raspunzi si tu la ‘intrebarile’ astea… Hai, sunt chiar curioasa! Astept pe mail!

  4. August 6, 2009 la 12:27 am

    Iliescu si Roman :))) Ai mei se numeau Mahomed si Cleopatra si erau doi pui de pisica de nici ochi nu facusera :))

    foarte mult mi-a placut cum ai scris… vezi ca avem toti ceva cu crenvurstii?!? 🙂

  5. Roxana Mihai
    August 6, 2009 la 1:28 pm

    Nu-mi vine sa cred ca viata mea a ajuns sa fie asa lipsita de poezie. Nu am mai scris, nici macar in jurnal, de o vesnicie. Bine ca macar mai citesc. Ma multumesc sa visez si … atit.
    Dar tu, scrii la fel de frumos ca intotdeuna. Imi face mare placere de fiecare data sa te citesc.
    Si chiar, unde o fi caietul de poezii, si romanele???

  6. Alina
    August 8, 2009 la 1:13 pm

    fumos şi cu talent aşterni tu în vastul spaţiu virtual amintiri, impresii, scrieri …

    hai să răspund şi eu la leapşa:

    a trecut atâta timp …. greu să stabilesc repere … dar să încerc:

    prima dată când am plecat de acasa: aveam 2 ani; când m-au gasit am spus:”am umblat din <> în <> şi nu mi-a dat nimeni un suc pentru că n-aveam 1 leu …

    prima amintire: bucuria resimţită când am primit prima rochiţă: roşie cu floricele mici, albastre, galbene si albe …

    prima maşină pe care am condus-o a fost dacia lui tata, cu motor franţuzesc;)

    nu mă pot hotărî care este cea mai tare maşină pe care am condus-0: Nissan Pathfinder sau Audi A4….

    de îndragostit mă îndragostesc greu cu adevărat, micile „pasiuni” pentru profesori si actori nu le contabilizez ( …Alain Delon poate)

    hai să zic şi depre prima poezie deşi nu am pasiunea scrisului … a fost o poezie pentru mama .. de mărţişor

    primul job, ha, ha, ha, baby-sitter la 16 ani

    când eram copil nu am avut animăluţe … nu pun la socoteală ograda bunicii când mergeam în vacanţă … animăluţele pe care le-am luat mai târziu erau pentru copiii mei … totuşi cel mai drag e motanelul Jamie

    primul apartament proprietate personală: l-am cumpărat în ’91 pe cel primit în chirie de la servici în ’89, Petre Roman să trăiască! următorul încă e în plan, sau poate o casă la ţară ….

    prima descoperire: toate lucrurile care mă înspăimântau în copilărie aveau o explicaţie logică, de exemplu mi se părea că ursul mare de pluş de pe şifonier se mişca, de fapt erau jocuri de umbre provocate de proiecţia plopilor unduioşi din dreptul geamului …

    primele călătorii … nu sunt memorabile: cu trenul la ţară sau în Bulgaria cu autocarul când eram copil ….

    primul milion (de lei) în 97; meritul inflaţiei

    am ratat ocazia să fac primul miliard.

    aş face o listă cu lucruri pe care încă nu le-am făcut …. mai este timp pentru toate …

  7. ritasophie
    August 8, 2009 la 1:24 pm

    🙂 Draga Alina,
    Mare bucurie-mi faci! Multumesc mult pentru amintirile tale! Te imbratisez cu mult drag!

  8. Mirelle
    August 16, 2009 la 12:44 pm

    Nu pot spune decat ca ma bucur cand citesc ce scrii tu, Erinule… Si stii de ce? Pentru ca ma ajuti sa ma regasesc…

  9. ritasophie
    August 16, 2009 la 1:31 pm

    @ Mirelle: ma bucur ca te bucuri si ca ma citesti! De-abia astept sa ne regasim cu bine Acasa! Multi pupici!

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

