Prima pagină > Gânduri > Pierdut inspiraţie… Gǎsitorului… sǎ aibǎ grijǎ de ea

Pierdut inspiraţie… Gǎsitorului… sǎ aibǎ grijǎ de ea

–         text pe alocuri deprimant, interzis minorilor şi optimiştilor incurabili –

Eram Acasǎ.

Am ezitat puţin dacǎ sǎ folosesc majuscula au ba, avusesem ceva pǎreri de rǎu pǎrǎsind – temporar, of course – apartamentul din Dubai, ba chiar lǎcrimasem idiot, mângâind pereţii şi sforile de-ntins rufe…. Mijlocul PMS-ului, m-am liniştit eu, cǎci altfel ce?

Tremurasem vârtos primele câteva zile, cu temperaturi obraznice, mult sub zero grade afarǎ, puţin sub 20 înǎuntru, mǎ revolt obositor, nu-mi place când tremur, când trebuie sǎ-mi pun o sutǎ de pulovere pe mine, halate groase, sǎ mǎ-ncotoşmǎnesc bǎbeşte fǎrǎ niciun rezultat… Ok, cam atât despre frig! Lipsit de culoare e pasajul ǎsta, puteţi sǎ treceţi peste el… Nu trebuia sǎ pun avertizarea asta la-nceput? Cui îi mai pasǎ?

(…)

Munţii erau acolo, în depǎrtare, încoranaţi cu luminǎ, maiestuoşi, îi povesteam lui G. de ei şi le fǎcusem o plecǎciune nedisimulatǎ, din tot sufletul meu gol, pe care nu reuşeam sǎ-l umplu cu bucuria de a fi din nou Acasǎ, cu ai mei, în casa lor cea nouǎ şi frumoasǎ, departe de orice grijǎ, de orice tristeţe, de orice întrebare…

N-am sǎ continui în stilul ǎsta, e enervant, greţos… Sǎ vǎ zic cu gǎinile şi cu pǎianjenul şi gata, cǎ parcǎ n-aveam inspiraţie… Adicǎ, n-am, ce, nu se vede?

Dimineaţa era gri şi tristǎ, aşa-mi simţeam sufletul, gol şi… Gol, cǎ dacǎ-i gol cum sǎ-l mai simţi şi altfel? Mǎ dau jos din pat fǎrǎ nicio tragere de inimǎ, şi patul scârţâie ca un purcel la tǎiat, cǎ tot se jertfiserǎ mulţi acuma, de Crǎciun, şi stau şi mǎ uit la unghiile de la picioare, vopsite în negru, cu spatele cocoşat, fǎrǎ niciun surâs, fǎrǎ nicio luminǎ, pânǎ când îmi fac curaj, mǎ ridic şi mǎ uit pe geam. Spre coteţul pǎsǎrilor. Şi prim plan: gǎina maro fugind dupǎ gǎina gri, un sprint urgent, ceva de genul, ‘ţi-arǎt eu ţie, te las fǎrǎ pene’… Mda! Izbucnesc în râs, atâta cât mǎ lasǎ nasul înfundat, asta-i viaţa, îmi zic atotştiutoare, gǎinile alergându-se prin noroi, sau bǎtându-se pe o bucatǎ de cozonac, raţele aranjându-şi penele sau dând din coadǎ ca nişte cǎţei, Bruno cel negru şi caraghios alergându-se cu Kiki într-o de-a v-aţi ascunselea cât se poate de autenticǎ în jurul maşinii fratelui meu, sau cǎutând disperat o groapǎ în care sǎ-şi ascundǎ un os… Chestii simple, autentice….

Am deja alt tonus când mǎ îndrept spre baie, ca sǎ fac un duş. Un punct negru îmi atrage atenţia pe peretele din cǎmarǎ. Peretele e alb şi nou şi mǎ gândesc cǎ poate una din muştele din pod, ameţitǎ de cǎldurǎ, a poposit pe perete, de unde-şi dǎ drumul şi aterizeazǎ, ca un bolovan mititel, pe podeaua din scânduri de lemn. Mǎ dau mai aproape şi nu, nu e o muscǎ, e un pǎianjen grǎsun care, dac-ar fi sǎrit pe mine, sigur mi-ar fi cauzat un atac de cord, dar cât timp stǎ nemişcat pe podea îmi permit sǎ fac pe filosoafa şi sǎ-i apreciez nemişcarea-i impunǎtoare. Eu îl salut în gând, el se plictiseşte de acest dialog mut şi lipsit de idei, ca mesajul meu de Crǎciun, şi dispare în spaţiul dintre douǎ scânduri. Şi asta-i a doua lecţie cǎ viaţa-i simplǎ şi frumoasǎ şi numa’ io-s de vinǎ dac-o complic inutil şi dǎunând grav sǎnǎtǎţii mintale…. Mi hi hi…

Acesta e un text fǎrǎ sfârşit. Şi fǎrǎ concluzii. Vǎ rog, sǎ ne abţinem!

Categorii:Gânduri
  1. Ianuarie 10, 2010 la 4:49 pm

    ma bucur ca ai venit Acasa si ne-am vazut! :*

    frumoasa faza cu gainile; natura te scoate intotdeauna din impas :))

    te puuuuup

  2. Rita
    Ianuarie 12, 2010 la 11:39 pm

    🙂 Si eu ma bucur mult de intalnire! Te-astept in Desert!

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

