Prima pagină > Jurnal de bord > FURTUNĂ ÎN DEŞERT

FURTUNĂ ÎN DEŞERT

Imamul de la ora 8 jumate seara era fie beat, ceea ce chiar nu cred că era cazul, da’ mai ştii?, fie e îngrozitor de afon, iar în materie de cântat la microfon ca să te-audă un cartier întreg era cam acelaşi lucru.

Bine c-a terminat! La fix! Mi-am pus un disc din cele scrise de C. Zglobii mai erau băieţii de la Creedence Clearwater Revival! Acuma cântau ceva cu ‘down on the corner’ şi la mine-n living începuse să miroasă a pârjoale. Şi n-aveam moldoveni în bloc, iar eu nu găteam!

Mă gândisem la un moment dat că Septembrie o să fie o lună de sărbătorit. Printre altele, şi trei ani de Deşert. Trei ani! Cât Făt-Frumos crescusem şi mă făcusem frumoasă, de la Soare te puteai uita (printr-o pereche de ochelari de la D&G), da’ la mine ba! (beţişoarele astea parfumate au, oare, şi efecte halucinogene? A, nu, a-nceput nenea să cânte afară şi nu mai înţeleg nimic din CCR….)

Şi cu toţi cei trei ani, Deşertul nu înceta nicio clipă să mă încânte. Să mă surprindă. Să-mi trezească reminiscenţe vizuale – prin perdeaua de nisip, stadionul de cricket părea acoperit de zăpadă, sau olfactive – pomişorii înfloriţi din jurul parcului Safa miroseau a liliac şi a tei, să-mi inunde prezentul cu un trecut ca dintr-o altă viaţă…

Azi, Deşertul fusese măturat de cea mai violentă furtună de nisip pe care-am văzut-o eu până acum. Pe autostradă, nisipul se unduia ca un imens şarpe gri, gălbui-roşcat, atotstăpânitor, îţi venea să-l claxonezi ca să se mişte mai repede, sau să te dai jos şi să te sui pe spinarea-i generoasă şi să te duci…

Am condus încet, ţinându-mă zdravăn de volan, să nu mă ia vântul pe sus. Alt şmecher! Făcea întrecere cu nisipul, aşa părea la un moment dat, nici nu ştiam cu cine să ţin. Parcă totuşi vântul e mai drăguţ… Părerea mea…

Şi-apoi cele două sau trei picături de pe parbriz. Cine plângea? Vântul sau nisipul? Norii păreau că nu se mai bagă în seamă, ca după o ceartă prostească, stăteau acum în grupuri-grupuleţe, după mărime, după culori, după cât de mult se îndurau să mai lase o gură de cer să-şi mai clătească privirile cu Deşertul răscolit de vânturi şi nisipuri…

Trei ani în Deşert. Parcă nici n-aş fi trăit vreodată în altă parte. Parcă n-aş fi …. şi n-aş … şi …

Mi-era dor. Nu ştiu de ce. Sau de cine. Sau de ce. Tânjesc ca după apă în mijlocul Deşertului. E o sete nepotolită, pândeşte chiar şi în cea mai deplină linişte în care reuşeam să mă refugiez în ultima vreme. Citindu-l pe Tolle, sau alergând prin miros de flori de tei, sau citindu-l pe Murakami… Era mereu acolo. Şi nu mai puteam s-o ignor…

Dubai

16 Mai 2010

Categorii:Jurnal de bord
  1. CamiB
    Mai 17, 2010 la 9:05 am

    Chiar se poate sa fi fot beat, au mai fost cazuri.
    Iar furtuna de ieri chiar a fost urata de tot. Mai rar asa furtuni……

    • ritasophie
      Mai 17, 2010 la 10:14 am

      🙂 Eu tot mai sper sa fi fost doar afon! Bine ca cel de dimineata e talentat!

  2. teta
    Mai 17, 2010 la 9:13 am

    rita
    1,arabii nu beau ca sa se imbete
    2.bine ca vezi frumusetea desertului
    3.bine ca ai ajuns acasa
    4.si noua ne e dor de tine si vrem sa iti fie bine

  3. vera
    Mai 17, 2010 la 9:14 am

    Foarte fain! M-am simtit asa, de multe ori, insa desertul nu-l vedeam … Era in sufletul meu…

  4. ritasophie
    Mai 17, 2010 la 10:09 am

    🙂 He, he, draga Doamna Profesoara, punctul 1 e foarte discutabil. Dar nu pe un blog public.
    Te sarut cu mult drag!

  5. CamiB
    Mai 17, 2010 la 12:15 pm

    Teta: acum cateva luni a fost mediatizat cazul unui imam care a tinut rugaciunea beat. A facut ceva zdup si a fost deportat. Iar despre arabii care beau sau nu, este mult de discutat, asa cum spune si rita.
    Desertul are frumusetea lui, aspra, salbatica, dar totusi frumusete. Si pe mine ma fascineaza.

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

