Prima pagină > Gânduri > Locul MEU potrivit

Locul MEU potrivit

Am început să citesc LOCUL POTRIVIT, de Emanuel Grigoraş. Şi vreau să-mi notez câteva lucruri pe măsură ce derulez paginile PDF-ului, şi nu neapărat pentru că autorul aşteaptă un feedback de la mine.

1. Covorul roşu. Visasem la covorul roşu înainte să mă mut în apartamentul Adelei. Ea a plecat şi mi-a lăsat mie pentru o perioadă de timp covorul roşu. N-am făcut niciodată dragoste cu C pe covorul roşu.
2. Locul din baie în care mă ghemuiesc. Dana a încercat să mă înveţe să mă ridic de-acolo, şi parc-am şi făcut-o, dar parc-am rămas cumva şi acolo, ca să am unde mă-ntoarce când poziţia bipedă se va fi terminat.
3. Eu nu citesc pe calculator. LOCUL POTRIVIT însă parcă se cere citit cu mouse-ul în mână (pentru început).
4. Asta-mi place mult (şi mai mult ca sigur pentru că explică atât de bine eşecul meu vis-a-vis de toţi caii mei verzi de pe pereţi): ‘Să înţeleagă că o fiinţă este un ecosistem închis atât fizic cât şi mental. Că fantezia îţi deschide mintea către orice, însă înţelegerea unei noţiuni o închide. Înţelegerea este doar o recunoaştere a existenţei şi este inutilă prin lipsa ei de materialitate în prezent. A şti mai mult este doar a şti mai mult.’
5. Călătoriile cu metroul. Pe unde-or fi notiţele mele cu pereţii negri ai tunelului, sau cu bărbatul neîngrijit care se-apucase să-mi facă portretul şi eu n-am fost în stare să-mi înfrâng timiditatea bolnăvicioasă ca să ma duc la el şi să-i cer să mi-l arate.
6. De-abia citind primele rânduri ale Mariei cu PRIMA DRAGOSTEW mi-am adus aminte de Ştefan. Şi de cât de stricat era şi el. Şi da, numai şi pentru povestea lui Ştefan, şi tot ar trebui să m-apuc să revăd SUFLETELE SLABE…
7. Oare cartea asta are savoarea incredibilă pe care o are în acest moment şi din pricina muzicii pe care urechile mele o mai prind uneori, când nu se îneacă în tăcerea aparentă a violenţei şi sexualităţii LOCULUI POTRIVIT… ?
8. ‘Mă sperie faptul că normele sociale sunt mai puternice decât personalitatea celor care trebuie să le respecte dar şi să le critice’.
Asta-mi deschide mie ochii şi mă face să reflectez la cât de mult se schimbă oamenii în preajma mea.
9. Andrei: ‘Cluburile nu sunt un loc în care vreau să-mi petrec timpul‘. Eu visez să întâlnesc pe cineva la Kinokuniya (cea mai mare librărie din Dubai), în timp ce răsfoiesc o carte. Dar probabil asta n-o să se întâmple prea curând, în condiţiile în care n-am fost acolo decât de trei ori în ultimii doi ani.
10. SIDA lui Andrei mi-a adus aminte de THE FACTS BEHIND THE HELSINKI ROCCAMATIOS, a lui Yann Martel. Simt că mai vreau s-o mai citesc o dată.
11. Vorbitor în numele lui Andrei. Ah, cât l-am mai iubit pe Ender!
12. Locul potrivit… Este Dubai locul meu potrivit? Este liniştea asta pentru care Îi mulţumesc Lui Dumnezeu în fiecare seară, în genunchi, ceea ce îmi doresc eu de la viaţă? Şi va fi Everest, Base Camp, locul meu potrivit?
13. ‘Rolul suferinţelor şi sacrificiilor nu este să îţi obţii liniştea!‘ O, ba da!!! 🙂
14. ‘Normalitatea a devenit o excepţie, ceva rar şi iubit de Dumnezeu.‘ Zâmbet larg pe dinăuntru!

(multumesc autorului pentru permisiunea de a-l cita pe blogul meu)

Categorii:Gânduri
  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

