Prima pagină > Jurnal de bord > ŞUŞU CU LACRIMI ÎN OCHI

ŞUŞU CU LACRIMI ÎN OCHI

Am scos motanul pe balcon. Motanul şi pălăria de paie galbene cu fundiţă roşie, care-mi zburase deja o dată de pe cap.

Era unul din weekend-urile liniştite, când îmi permiteam luxul de a sta la soare, cu o ţigară aromată şi o carte greoaie – de ce oare o diger atât de greu pe Zoe Heller? Poate tocmai pentru că-i găsesc scriitura atât de asemănătoare cu a mea? Cu pasiunea ei pentru determinante şi întorsăturile de frază… Voila: ‘But Karla’s weight was not an aesthetic issue, it was an ethical one. It bespoke a repugnant level of greed: a fundamental lack of self-respect.’ Şi asta se potrivea nefericit cu imaginea mea în geamul de la balcon.

Motanul alerga după gâze încăpăţânate şi sinucigaşe, care n-aveau ce face decât să zboare în raza lui vizuală. Pe una reuşise s-o oblogească, mă uitam apoi la ea cum se contorsionează neputincioasă pe gresia plină de nisipul ultimelor vânturi. M-am ridicat şi-am strivit-o cu Crocs-u’ drept, gândindu-mă că-i alin suferinţa, dar cât oare conştientizase ea din chinul ei?

A doua, însă, îi dăduse ceva de furcă Domnului Motan, şi scăpase după ce-l înţepase de nas. Bietul Şuşu… Îi dăduseră realmente lacrimile de durere, şi-mi venea şi să râd şi să plâng alături de el.

(…) Primăvara calendaristică debutase cu mărţişoare, cadouri neaşteptate, multe cuvinte de îmbărbătare şi de laudă, şi mult jazz. Jazz-ul era cea mai mare nedumerire de săptămâna asta. Nu fusese niciodată unul din genurile mele preferate. Şi dintr-o dată, din nimic, ca un iepure scos dintr-un joben, nu mai ascultam altceva decât jazz. Şi doar îi spusesem şi lui Idil, you don’t question magic!

Categorii:Jurnal de bord
  1. Marlen
    Martie 5, 2011 la 4:18 pm

    doar atat

    • ritasophie
      Martie 5, 2011 la 11:50 pm

      🙂 Mari, era o intrebare?

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

