Prima pagină > Gânduri > ANTICRIST (sau text de dat cu banu’)

ANTICRIST (sau text de dat cu banu’)

Pain… Grief… Despair…

Mă uit la ANTICHRIST-ul lui Lars von Trier.

Adică, încerc să mă uit la el. La cât de moartă de vie mă simt acum, când dorul de el e visceral şi-l anihilez cu Cointreau. Iar Cointreau… Doar gura lui lipseşte.

În prolog, e o fază cu o maşină de spălat. Ceea ce-mi aduce aminte că voiam să spăl şi eu nişte cearşafuri. Da, cearşaful pe care a stat el!

 ‘My grief pattern is atypical’. Mine, as well!

Grief is not a disease. It’s a natural, healthy reaction!’ Na, să urlăm atunci din toţi rărunchii, că e natural!

You can’t just remove it. You mustn’t!’ Eh, şi cine zice că dacă vreau, pot?!

Exposure – that’s the only thing that really works.

Everything else is… just talk.

You have to have the courage to stay in the situation that frightens you.

And then you’ll learn that fear isn’t dangerous.

Eu unde să fug când mă trezesc fără aer? Cine să mă învete să respir? Când lui nici despre ce n-am mâncat azi la prânz nu mai puteam să-i povestesc.

CHIVAS-ul mirosea a trecut. Îmi scapase sticla şi-mi turnasem cam mult. Prima gură îmi arsese gâtul şi se rostogolise nefericită în stomac. Îmi tresăreau buricele degetelor, într-o încercare disperată de a mai păstra dorul ăsta în mine. Aveam aproape o certitudine dureroasă că azi o să fie ultima zi în care o să-mi fie dor de el. În care o să-mi mai simt carnea arzând după atingerea lui.

Filmul ăsta trebuia să fie un antidot!

 

Chapter two: pain! (Chaos reigns)

Ba, la mine parcă se reinstaurează pacea. Liniştea.

(mă tot gândeam ce să fac cu rândurile astea. Să i le trimit lui ca răspuns la ultimul lui mesaj – ‘nu face o pasiune din mine. sunt patetic pentru asa ceva.’ – aşa, doar ca să-i arăt ce-nseamnă patetism? Sau să le pun un avertisment de genul ‘orice asemănare cu depresiile personale va fi aspru pedepsită’ şi să le exhibez pe blog… Hm… Poate dau cu banul la sfârşit!)

Oamenii ăştia – eroii lui Lars von Trier – erau nişte schelete ambulante. Le atârna carnea pe oasele albe, tremura ca o gelatină la filmările cu încetinitorul, şi tot sexul ăla sălbatic nu era decât sex între două schelete îmbracate în piele atârnândă. Nu eram noi doi făcând sex. Asta nu se putea imagina! Nu ştiu dacă era bine sau nu. Nici sărutul lui nu se mai simte. Şi cearşaful l-am spălat!

Asta-i frumoasă:

Now I could hear what I couldn’t hear before.

The cry of all the things that are to die.

Filmul ăsta nu e un antidot, e de-a dreptul un prohod! Îmi îngrop pasiunea asta! Aşa că el n-ar trebui să-şi facă nici o grijă, e moartă şi-ngropată pasiunea mea!

E-atât de ciudat! C-am mai încercat şi-n alte dăţi să văd filmul ăsta! Şi nu nimeream decât peste obscenităţile care-i deranjaseră pe puritanii care criticaseră filmul. Acum, cu mintea limpede, nu înteleg decât c-aveam nevoie de nebunia ultimelor zile. Ca de-o ţigară! Sau de-un pahar de whisky! Sau un Xanax. Sau o gură de aer proaspăt!

Ei nu-şi spun pe nume! Ar putea fi oricare el şi ea. Eu şi tu!

 

Şi-am ajuns şi la Despair (chapter three).

Singura disperare actuală era că sunt nepermis de supraponderală şi nemâncatul era eficient, dar încet ca un melc bolnav de astm. Eu nu excelam în răbdare! Voiam să slăbesc acum, voiam să nu-mi mai fie dor de el acum. Nu mai mi-e dor de el! Acum! Dar sunt încă… grăsuţă!

What do you want, Mr Nature?

To hurt you as much as I can!’

Eu nu mai pot fi rănită. Pentru că nu mai simt nimic. CHIVAS-ul şi-a făcut conştiincios datoria, ce minune, sunt încă foarte coerentă (am făcut chiar şi un artificiu ca să evit o cacofonie).

Ha, iacătă! Femeile-s rele! Q.E.D.!

Nu! Nu mă simţeam rea! Cred c-ar trebui să mă opresc din scris! Filmul ăsta e prea mult pentru mine! El e prea mult pentru mine! Eu sunt…. Stop it, Sophie!!!!!!!!!

Pentru că filmul se întâmpla azi, acum, totul gravitează în jurul lui. Al filmului! Ceaţa în care se pierduse personajul masculin chiar înainte să pun filmul pe pauză ca să scriu aici nu era decât un zid în afara căruia nu mai exista nimic! Nu mai există nimic acum! Nici el… nici el…

Scena în care ea îi striveşte penisul cu o cărămidă, privită în ansamblul filmului, e credibilă şi suportabilă. Spre deosebire de instantaneele pe care le căutasem înainte pentru spectacol ieftin.

Mai sunt vreo 30 de minute din film. Nu mai pot să beau. În cameră miroase plăcut, am scos cearşafurile de la uscat, şi parc-aş fi la Marriott, fără să-l fi cunoscut vreodată… Mi-e foame! Dar n-am să mănânc! Sunt… grăsuţă şi mă tratez!

 

Am ajuns şi la capitoul patru: Cei trei cerşetori! Cine ce şi cui cerşeşte?

When the three beggars arrive, someone must die!

The crying woman is a scheming woman’ (Adjective: Given to or involved in making secret and underhanded plans.)
A omorât-o! El a omorât-o! Long live the Queen!

Categorii:Gânduri
  1. Septembrie 28, 2011 la 8:35 pm

    Rita , ce a patit Fb tau?

    • ritasophie
      Septembrie 28, 2011 la 8:39 pm

      🙂 A luat o pauza, Baby! Ma gasesti pe Yahoo! Pup!

  2. Octombrie 4, 2011 la 5:48 pm

    ~The thoughts distort reality, not the other way around.~
    am dus o mare batalie cu mine ca sa urmaresc pana la final filmul asta, excluzand apa tulbure din capul lui LvT…

    iarta-ma pentru intarzierea…imensa…am mintea pixelata! La multi ani, sa fii sanatoasa si fericita si sa zambesti la tot ce te bucura! loads of hugs!

    • ritasophie
      Octombrie 4, 2011 la 6:46 pm

      Sweety, a mea e-n pioneze rau de tot. Mintea, adica! 🙂 Si chiar cand ziceam ca scap si eu cu o vacanta saptamana viitoare, puf, another project! Yey! Multam de urari! Iar ANTICRIST a fost la momentul respectiv un adevarat balsam… if you can imagine it like this!

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

