Prima pagină > Jurnal de bord > Întâmplarea este o materializare a necesităţii

Întâmplarea este o materializare a necesităţii

– Pune mâna şi scrie!

Sigur. Eu pun mâna. Şi scriu. Scriu, scriu… dar ce să scriu?

Titlul sună bine. L-am împrumutat! Că-i fără copyright (merci, Claudiu!). Şi la aşa titlul s-ar impune o scriitura unduitoare, ca nişte şolduri de dansatoare de tango.

Mi-am aprins o ţigară. De parc-aş lua calul de hăţuri. Dar calul se-ncăpăţânează să nu priceapă aluzia, de parc-ar fi o mârţoagă răpciugoasă. Şi eu jar n-aveam, că nu eram Făt Frumos, analogie răsuflată şi pentru cunoscătorii care oricum nu citesc blogul ăsta.

Cu o lumânare de scorţişoară aprinsă şi un ceai fierbinte de ghimbir pare-se că nu se făcea primăvară.

În schimb, am găsit ceva într-un articol despre Murakami din The Guardian on Facebook: Murakami’s characters are forced to learn the hard way that emotional dependence is not love (Damien G Walter). Asta vis-à-vis de titlu – necesitatea conştientizării maturizării emoţionale! Ooo, ce preţios! Se văd şoldurile acelea? Încă nu?….

Şi nici nu cred că se vor întrezări în seara asta.

Iarna venise şi în Deşert, cu brize răcoroase şi muzică de pierdut în spaţiu – ultima nu era neapărat o caracteristică a iernii, ci a serii – the Late Lounge de la Abu Dhabi Classic FM era cel mai minunat ambient pentru visare, meditaţii, şi mai multă visare.

Păcat de titlu, concluzionam după două sute şi ceva de cuvinte fără noimă. Ceaiul era înţepător. Rezona inodor cu lumânarea. Da, iată că se unduia ceva în obscuritatea livingului.

Apropo de maturizarea emoţională… Cum e cu iubirile neîncheiate (o transliterare pentru englezescul closure)? Ce-nseamnă că în ultimii doi ani m-am gândit, mi-a fost dor, l-am visat de treizeci şi trei de ori pe bărbatul de care m-am despărţit acum şase ani? Înseamnă că sunt la treizeci şi trei de mii de ani lumină de acea pompoasă maturizare sau?…

Un NU hotărât textelor sub cinci sute de cuvinte, mă ambiţionasem eu la un moment dat, în cursa către textul de o mie de cuvinte. Era şi-aici ca şi la jogging: mă trezeam ferm convinsă că pot s-alerg mai mult, aproape că nu-mi venea să cred când mă opream sufocată. Trebuie să fie o eroare, rewind, rewind… Nu e suficient să cred că pot alerga zece kilometri fără oprire. Aşa cum o muzică bună, puţină briză şi o lumânare unduitoare – trebuia să păstrez aparenţele, nu? – nu erau ingredientele suficiente pentru textul de cinci sute de cuvinte.

Mi-era poftă de o prăjitură cu brânză şi glazură de ciocolată, cum mâncasem sâmbătă cu Dragoş. Mi-era dor de un Crăciun la gura sobei, cu miros de cetină şi zăpadă cernându-se cochetă pe fereastră. Mă îndrăgostisem de Varşovia săptămâna trecută. Varşovia se pregătea de Crăciun, şi visam cu ochii deschişi la un Crăciun în capitala poloneză. Pofte, doruri şi vise… Unse ca un unt de casă pe piesa asta miorlăită – nea DJ-u’, schimbă discul, bitte!

M-a auzit! A pus Morcheeba.

Am vrut să scriu! Am considerat-o chiar o necesitate. Sperând să se materializeze şi întâmplarea. În cinci cuvinte se şi întâmplă!

Categorii:Jurnal de bord
  1. ritasophie
    Decembrie 7, 2011 la 9:13 am

    Apropo de titlu si de copyright: http://www.scribd.com/doc/48892423/Aristotel-Necesitate-si-intamplare. Ooops! 🙂

  2. alina zdrenghea
    Decembrie 8, 2011 la 12:17 am

    Dupa o zi nebuna, tu esti ceaiul meu de ghimbir.
    Iar cu maturizarea, las-o ca e timp.
    Craciunul il ai in suflet, nu tine de locatie.

    • ritasophie
      Decembrie 8, 2011 la 8:37 am

      🙂 Draga mea…. un big hug matinal! Da, cred ca ai dreptate! Si cu maturizarea si cu Craciunul! :-*

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

